Saml familiens abonnementer et sted

Er man en normal dansk familie med 3-5 medlemmer har man helt sikkert oplevet, at når mobilregningerne dumper ind af døren eller bliver sboks, kan det være uoverskueligt at gennemskue, hvilken regning der hører til hvilket familiemedlem. Det er langt fra alle familier, der hver især benytter sig af samme mobilselskab blot fordi de er en familie. Mange har forskellige mobilselskaber, og det kan der være mange grunde til. Måske har man på et tidspunkt fået et godt tilbud på en mobiltelefon gennem det ene selskab, eller måske har en telemarketingmedarbejder givet en så god pris på et mobilabonnement, at det har været svært at sige nej. Uanset grunden så er faktum, at bare fordi vi er en familie betyder det ikke, at vi har de samme mobilabonnementer og mobiludbydere. Men forskellige mobiludbydere kan som nævnt føre til en del forvirring med separate regninger, forskellige betalingsdatoer og varierende beløb. Hvis du er en af de personer, der finder det irriterende og tidskrævende at have regninger hos flere mobilselskaber, bør du overveje at samle din families abonnementer ved et enkelt teleselskab. Mange mobilselskaber er begyndt at tilbyde deciderede familieabonnementer, der skal gøre det lettere for familier at have mobiltelefoni.

I stedet for at få op til flere forskellige regninger hver måned, kan man med et familieabonnement nøjes med en enkelt regning. Dette betyder dog ikke, at hvert familiemedlem nødvendigvis har samme type abonnement. I mange af familieabonnementerne er der taget højde for, at vi ikke bruger vores mobiltelefoner ens, og derfor er der som oftest mulighed for at variere i abonnementerne i forhold til tale og data. Men selvom der kan være flere typer abonnementer samlet i et familieabonnement, modtager du stadig kun en enkelt regning. På den måde er det slut med at betale flere regninger af forskellige beløb på forskellige tidspunkter.